Qui sóc

Formació

  • Llicenciada en Art Dramàtic. Actriu Nacional, per l’Institut Universitari Nacional de les Arts (IUNA), Argentina.
  • Mimoteatro Escobar-Lerchundi (1993-1996)
  • Mestre Llengües Estrangeres Francès. UB Barcelona (dos anys i mig. 1999-01)
  • XIII I.S.T.A., International School of Theatre Anthropology (Escola Internacional d’Antropologia Teatral), 2004, Odin Teatret.
  • Diploma de Teatre i Educació, per l’Institut de Teatre d’Osona, Vic, Catalunya (2009-2010)
  • Postgrau Teatre i Educació, per l’Institut de Teatre d’Osona, Vic, Catalunya (2011-12)
  • Narració Oral, nivell I, II, III, per Rubén Martinez Santana.(2009-2012)
  • Formació Learning by Doing. Educació autodidacta Nivel I (2016)
  • Postgrau en Arts Escèniques i Acció Social, per l’ Institut del Teatre, Barcelona (2018-2019)
  • Cuenta lo que viste. Nuevo teatro fronterizo. Pablo Messiez, Madrid, España.(2021)
  • Dramatúrgies del pensament. Davide Carnevali. Sala Beckett, Barcelona (2021)
  • L’objecte, el gest, la paraula i tota la feina prèvia amb Xavier Bobés. Sala Beckett (2022)

A més a més ha realitzat cursos i tallers de Jocs Teatrals amb Ernesto Torchia, Mètode de les accions físiques amb Gustavo Bonamino,  Taller de Formació de l’Actor amb Nancy Tuñón (97-98-99) Clown amb Merche Ochoa, Acrobàcia amb Pili Serrat, Escriptura Literària amb Carlos Caron, Expressió Corporal amb Perla Stoppel i Patricia Stokoe, Música- piano- en el Conservatori Fracassi, Dansa Odissi amb Iliana Citaristi, Tango amb Carlos Rivarola, Treball de veu amb Víctor Turull, Ioga amb Amelia Angellini i Tècnica Alexander amb Laura Martínez, Teatre sensorial amb Enrique Vargas.

Ha investigat la pedagogia de la situació en expressió dramàtica i en educació al costat de Gisèle Barret. Ha intervingut en el Laboratori Internazionale de Commedia dell’Art -1998- dirigit per A. Iurissevich S. Perroco, A. Leparski, G. Fussetti, B. H.Roboth, a Venècia, Itàlia.

Ha participat de la XIII I.S.T.A., International School of Theatre Anthropology (Escola Internacional d’Antropologia Teatral), realitzada a Sevilla, a l’octubre 2004, dirigida per Eugenio Barba i organitzada per l’ Odin Teatret, i de la primera trobada realitzada a Barcelona amb el grup de Milón Mela, dirigit per Abani Biswas i basat en Theatre of Sources Jerzy Grotowski, Índia.

Àmbit pedagògic

Exerceix com a mestra titular de teatre, nivell inicial, mitjà i superior al col·legi Nostra Senyora de l’Assumpció, Badalona (2000-actualitat). Al Col legi Creanova Sant Cugat del Vallés (2015-2020) va realitzar tascas de co direcció del batxillerat artístic i tallers e intervencions artistiques.

A l’ Institut d’Educació Superior de Bellvitge, al col·legi Pare Manyanet de Sant- Andreu i Salesians Sant Domenech Badalona, va crear, va dirigir i va supervisar els tallers de Teatre per a nens de 5 a 17 anys (2000-2003)

Durant el curs 2000-2001 va treballar com a ajudant titular en el grup de teatre per disminuïts que organitza el grup Albandis dins del centre cívic de Santa Coloma.

L’any 2003 va fundar, al costat de diversos professionals de l’àmbit de l’educació, la cooperativa Creactiva- educadors, que s’ocupa de proveïr propostes pedagògiques innovadores utilitzan les arts escèniques com a eina d’aprenentatge vivencial, a diversos centres educatius. Actualment és la presidenta d’aquesta cooperativa.

Genera des de l’any 2015 a l’actualitat espais de creació teatral a Valldoreix, Sant Cugat i Badalona així com projectes pedagògics  impulsant les arts escèniques com Projecte transversal als instituts i escolas de Catalunya i reste d’Espanya.

A l’any 2020 co-crea amb Mireia Asencio y Laura Patricio l’associació ArTec20 que neix durant el confinament provocat per la pandèmia de la Covid-19, impulsat per la necessitat de col·laborar creativament amb el projecte La Càpsula del Temps del Coronavirus impulsat per la companyia de teatre de Londres Company Three. Des de llavors ArTec20/LITVIV genera tres línies de treball: iniciatives per l’acció comunitària, projectes educatius per transversalitzar el currículum a través de tècniques del teatre, les arts visuals i el joc i formació docent. Rebre la subvenció a l’any 2021 de Terrassa Crea per el Projecte LITVIV (literatura Viva).

Breu recorregut per les meves últimes experiències

Artista pedagoga, actriu  i directora de projectes educatius des de l’any 1999.  Cofundadora de la cooperativa Creactiva educadors (2003),  l’associació ArTec20/LITVIV (2020), formadora d’[Ed] Building -càpsules educatives, asossiada a DILECT (dinamització lectora en català) Totes quatre entitats destinades a facilitar a escoles i instituts, projectes, tallers i experiències que acompanyen creativament el creixement d’infants i joves. ArTec20 l’any 2021 va rebre la subvenció Terrassa Crea per al projecte LITVIV literatura viva.

Sempre intento compartir amb les persones que travessen els tallers, un “atelier” d’experimentació interdisciplinària on a més de construir obres d’art des de la transversalitat de les matèries, actuem i intervenint l’espai des de la nostra fragilitat. M’agrada la immersió poètica i concebre l’espai d’arts escèniques com un lloc per poder pensar col·lectivament i individualment, amb el fi de fomentar una societat diferent que permet establir vincles des de la llibertat, l’amor i el respecte.

El meu treball com artista i com pedagoga té com a objectiu fer servir les arts escèniques com a vehicle de trobada, descobriment i creixement. Com atleta del cor mai he deixat de viatjar, d’escola en escola, d’institut en institut, de barri en barri, creant propostes diferents: Experimentar les ciències socials amb les arts escèniques, Descobrint la literatura catalana i castellana amb les arts escèniques, Un llibre de text per una experiència vivencial, Un viatge sensorial per les revolucions, LiTviV (literatura viva), LAEV (Literatura, arts escèniques i visuals), Donant veus (projecte intergeneracional dones grans i adolescents) entre altres.

Àmbit artístic

Durant la temporada 1993-96 va interpretar el mimo- drama “Juan Moreira” dirigit per Roberto Escobar i Igón Lerchundi presentat en el VIII Festival Internacional de Teatre de Blumenau, Brasil, (1994), en la temporada teatral 95’del Teatre Nacional Cervantes i a gires nacionals i internacionals (1996)

Ha participat com a actriu de carrer sota la direcció d’ Els Comediants (temporada 1999-00) i a Venècia, Itàlia, sota la direcció del Teatre L’Avogaria (1998)

Ha constituït a l’any 2000, la companyia i associació cultural “L’escenari Teatre” on va escriure, va dirigir i va interpretar obres de teatre com “La dona del port” que va participar del Festival de Teatre del Raval (2000). L’any 2001 aquesta companyia s’uneix a “Argots Teatre” amb qui presenta diverses obres entre les quals es destaquen “Homes Dones i Criatures” presentada en diversos pobles de Catalunya (Valls, Les Escaules, Barcelona).

Ha realitzat en el marc de Projecte XX, al costat de Lorena Agüero i Joaquín Ostrovsky, dos espectacles de petit format, “Femme”, que es va estrenar  a  l’exposició ‘Dones & superwomen’ al Centre Cívic Barceloneta, i “L’emboscada”, que va participar a l’ Itàlia, Camp Carlo Festival d’Art (Roccaforte -Ligure), organitzat pel Living Theatre, de la Trobada de Teatre de Calle Gènova 2004, Ciutat Europea de la Cultura (Gènova), i del Festival de l’Immigrant (Pavia 2004).

Ha participat com actriu al projecte «Feliçment jo soc una dona» dirigida per Margalida Estelrich i Judith Pujol i estrenada a l’institut de teatre de Barcelona, amb funcions al teatre Metropol de Tarragona, Institut de Teatre de Vic, entre altres.

Ha creat un unipersonal de contes infantils supervisat per Rubén Martinez Santana, amb el qual participa en centres cívics, col·legis, biblioteques i festivals de Narració Oral i també forma part de la Cía. «Las Moscas teatre» amb Padi Padilla i Anna Jimenez amb qui van crear l’espectacle Coleccionistes d’emocions que està girant per tota Catalunya i Espanya.